Aktiviteter i SYR 2024

Trailerlæsnings Clinic!

Drømmer du om at kunne læsse din hest med lethed, god samvittighed og ro i maven? Så har du nu muligheden for at komme til foredrag og clinic med Villje Rosamynthe, som vil fortælle om og vise, hvordan du læsser din hest med lethed og et minimum af pres.

Villje har siden 2004 arbejdet med at gøre heste og deres ejere trygge og glade for traileren, og arbejder desuden også som overskudsmentor og stresscoach. Se mere på Villjes hjemmeside www.harmoniskhest.nu

Vi mødes i Rytterstuen på Agersdal Sportsridecenter, hvor Villje først vil fortælle om den teoretiske baggrund for hendes tilgang til trailerlæsning. Efterfølgende samles vi i ridehallen eller udendørs alt efter vejret, hvor Villje vil vise hvordan hesten gøres tryg ved traileren. Villje vil demonstrere sine metoder på to heste, som har udfordringer i trailerlæsning. Derefter vil være mulighed for at stille opklarende spørgsmål mht. træningen af de to heste samt læsning generelt. Medbring selv campingstole eller lignende til selve clinic-delen.

Har du selv en hest, som du gerne vil have med til vores clinic, kan du sende en beskrivelse af hesten og dens problematikker på mail. Så udvælges der, i samarbejde med Villje, 2 heste, der skal deltage. Hestene vil få en fuld kropsundersøgelse af Villje inden træning. Hele forløbet bliver filmet og lagt i et lukket forum på FB, således at alle deltagere kan se filmen igen. Se priser herunder.

Send beskrivelsen i en mail til hellelemvig@hotmail.com For alle deltagere vil der være mulighed for at få gode rabatter på online kurser, telefonisk sparring mm. af Villje efterfølgende.

Denne clinic med foredrag og clinic afholdes af Sydhavs Rideklub lørdag d. 25. maj kl. 9 – 14 i rytterstuen og ridehus på Agersdal Sportsridecenter, Refshale Byvej 3, 4930 Maribo. SYR Caféen har åbent for diverse mad og drikkevarer.

Pris for hele dagen; SYR medlemmer: kr. 100,- Pris for ikke medlemmer: kr. 200,- Tilmelding er bindende. Du er tilmeldt, når du har betalt beløbet til vores kasserer Tine Huusom mobilepay 60195120. I kommentarfeltet ved betaling, skriv ”Clinic”.

Bliver din hest valgt til at deltage, koster det 700 kr. for SYR-medlemmer og 900 kr. for ikke-medlemmer for at deltage med deres hest, disse skal først betale det resterende beløb, når de er blevet udvalgt.

Medlemmer af Sydhavs Rideklub har fortrinsret til selve kurset, men de deltagende heste til træning bliver valgt på baggrund af de problematikker, der er med dem.

Vi glæder os til at se en masse deltagere.